miasto mgły tymczasowa okładka

Ręka, która trzyma smycz

Awatar i Zagrożenie do gry „Miasto Mgły”

Autor: Szyszka

Nikogo nie zaskoczy, że poniższy tekst ponownie jest częścią akcji #NaszeMiastoMgły. Tym razem jednak przestałam męczyć Connora, a skupiłam się na jego pracodawcy. Z nieskrywaną dumą przedstawiam wam krótki profil Awatara i gotowy opis Zagrożenia, który można wziąć i wpisać do swojej kampanii.

Historia Kirylenki

Na spadek po Ivannie Epstein liczyli nie tylko krewni, lecz również liczne organizacje charytatywne, które starsza, dystyngowana dama hojnie wspierała. Podczas odczytania testamentu jedyną spokojną osobą na sali była prawniczka. Prawdopodobnie dlatego, że znała treść ostatniej woli pani Epstein. Siostrzeńcy i spowinowaceni nie dostali nic. Dla dwóch fundacji utworzono fundusze, z których będą dostawać comiesięczne kieszonkowe. Natomiast większość majątku, w tym okazały dom na przedmieściach, pani Epstein zapisała… swojemu ochroniarzowi. Olaf Kirylenko pracował u niej zaledwie dwa i pół roku, lecz w tym czasie stali się sobie na tyle bliscy, że to właśnie jego uczyniła głównym spadkobiercą.
Pierwszej nocy po otrzymaniu kluczy do rezydencji, Kirylenko nie potrafił znaleźć sobie miejsca, coś rozsadzało go od środka. Długo pracował na to, by objąć majątek dawnej pracodawczyni, a już teraz czuł, że nawet ta fortuna to dla niego za mało. Krążył od pokoju do pokoju, oglądał kolekcję sztuki Ivanny Epstein jakby widział ją po raz pierwszy i nigdy wcześniej nie szacował jej wartości. Dopasowywał klucze do zamków i wchodził do pomieszczeń, do których wcześniej nie miał wstępu. Znalazł mały salonik pełen pamiątek po zmarłym przed trzydziestu laty mężu Ivanny, kilka pustych, nieumeblowanych pokoi, dwie urządzone, lecz nieużywane sypialnie, gabinet za przesuwaną sztuczną ścianą, a w nim, na biurku kolejny klucz. Chociaż wydawało mu się, że otworzył już wszystkie drzwi w tym domu, zaczął sprawdzać jeszcze raz, od strychu po piwnicę. Tam wreszcie je znalazł: były duże, z metalowymi okuciami i ciężką sztabą od zewnątrz. Mythos Sinobrodego obudził się w Kirylence w chwili, gdy szczęknął zamek. Mężczyzna otworzył drzwi i zobaczył pokój ciągnący się w nieskończoność. Znalazł to. Największy skarb, jaki krył się w tych murach.
Niedługo później odkrył, że może otworzyć dowolne drzwi gdziekolwiek w mieście i trafić do piwnicy swojego domu. Że jeśli zamknie w tym pomieszczeniu telefon, w ogóle nie da się go namierzyć, jakby zniknął z powierzchni ziemi. To otworzyło przed Kirylenką nowe możliwości.

Zdjęcie autorstwa Jonathan Borba z Pexels

Działalność Kirylenki

Chociaż będąca Enklawą zamku Sinobrodego rezydencja mieści się na przedmieściach, działania Kirylenki skupiają się w kontrolowanym przez niego starym porcie przemysłowym. Wcześniej ten teren należał do mafijnej rodziny Vidales, przejęcie go przez Sinobrodego natychmiast wywołało konflikt, który dał początek późniejszej wojnie z Syndykatem. Kirylenko zajmuje się przede wszystkim przemytem i praniem pieniędzy. Zarówno w bardzo wysokich, jak i bardzo niskich kręgach jest znany z tego, że potrafi ściągnąć do Miasta właściwie wszystko i nie pozostawić po sobie śladu. Bez wątpienia pomagają mu w tym Anne Potter (Pythia), księgowa z proroczym darem oraz Connor Mallory (Wilk Bardzo Zły), człowiek od brudnej roboty i zacierania śladów, wyjątkowo skuteczny w radzeniu sobie z Rifterami. Chociaż nikt jeszcze mu tego nie udowodnił, wiele osób podejrzewa, że Kirylenko ma jeszcze jednego asa w rękawie – działające dla niego AI (Artefakt Żony Sinobrodego), które zbiera wrażliwie informacje na temat każdego klienta, przez co układ z Sinobrodym jest jak pakt z diabłem. Tak wygląda wierzchołek jego siatki, poniżej znajdują się sowicie opłacani najemnicy, których Sinobrody obdarza umiejętnością ucieczki z pola walki przez dowolne drzwi, co natychmiast przenosi ich do piwnicy w rezydencji. Jego ludzi zawsze można spotkać w starym, archaicznym wręcz bed&breakfast „Rose and Alec”, prowadzonym przez śmiertelniczkę Maurenn McRianon, u której można zostawić wiadomość dla Kirylenki. Natomiast agentem Sinobrodego w wyższych sferach jest Ratt (Ośla Skórka) – osoba bez prawdziwych danych i prawdziwej twarzy, mogąca przybrać wygląd dowolnego człowieka.

Kirylenko od zawsze był chciwy, a odziedziczenie fortuny spowodowało, że jego gust stał się bardziej wysublimowany, teraz już nie zadowala go widok walizki z pieniędzmi, jako zapłaty żąda artefaktów, rzadkich przedmiotów albo tego, na czym zależy innym, by potem grać na ich uczuciach. Mythos Sinobrodego uczynił go jeszcze bardziej bezwzględnym i okrutnym.

Kadr z filmu „Tenet”, reż. Christopher Nolan, Warner Bros.

Olaf Kirylenko (Sinobrody) ✭✭✭

Zranić lub obezwładnić 3/ Przekupić 5

  • Pieniądze to nie wszystko – Kirylenko jest już znudzony pieniędzmi; za każdym razem, gdy miałby otrzymać status „przekupiony”, a mowa jest o ofercie pieniężnej, ten status zostaje obniżony o 2.
  • Klucze do komnaty – w ramach Ruchu Miękkiego Kirylenko może dotknąć innej osoby, zapewniając jej Ruch Niestandardowy Tylne Wyjście, pozwalający jednokrotnie przejść przez dowolne drzwi i przenieść się do rezydencji Kirylenki.
  • Prosto w paszczę lwa – Sinobrody może przechodzić przez dowolne drzwi do swojej posiadłości i wszystkich budynków, jakie posiada; jeśli podąży za nim ktoś, kto nie posiada Ruchu Tylne Wyjście, zostaje wciągnięty i otrzymuje status „Zagubiony w przejściu pomiędzy 3”. Jeśli na początku następnej sceny lub w czasie Przestoju postać dalej ma ten status, otrzymuje nowy „uwięziony w przejściu pomiędzy 5”.
  • Bez śladu – dzięki pomocy pracujących dla niego Rifterów i mocy Sinobrodego, działania Kirylenki są niemalże niemożliwe do wyśledzenia; za każdym razem, gdy gracz wykonuje ruch Zbadaj, chcąc zebrać dowody przestępczej działalności Kirylenki albo informacje na jego temat, otrzymuje – niezależnie od wyniku rzutu – tylko 1 Wskazówkę.
  • Wsparcie – w ramach Ruchu Specjalnego Sinobrody może zawołać Connora Mallory’ego, który zawsze towarzyszy mu w terenie. (Stwórz Zagrożenie: Connor Mallory).
  • Wróg mojego wroga – Kirylenko do żywego nienawidzi Syndykatu; jeśli postać udowodni, że jest wrogiem Syndykatu, każdy wynikający z Ruchu Przekonaj status nakładany na Kirylenkę zostaje podniesiony o 2.
  • Zaoferuj za wykonanie pracy dla ciebie równowartość w złocie (zaślepiony obietnicą zapłaty 3).
  • Przypomnij pracującym dla ciebie ludziom, że każdego można zastąpić (zastraszony 2).
  • Rozkaż Mallory’emu zająć się ludźmi sprawiającymi problemy, ale sięgnij po broń.
    W razie ostateczności wyjmij pistolet i oddaj kilka niedokładnych strzałów (powierzchowna rana 2).
  • Jeśli sam zostaniesz trafiony pociskiem, ujawnij, że masz kamizelkę kuloodporną i zignoruj pierwszy pocisk.
  • Ucieknij przez dowolne drzwi.
  • Rozmawiaj z klientami jak z najlepszymi przyjaciółmi, sprawiaj wrażenie, że najtrudniejsze zamówienie jest dla ciebie drobiazgiem. Oferuj zniżki dla stałych klientów.

Dziękuje wydawnictwu Black Monk Games za udostępnienie podręcznika do recenzji.

Warto przeczytać

miato landing

O wilku mowa

Rifer do gry „Miasto Mgły”

miato landing

Światła, kamera, akcja!

Konflikty wewnętrzne w grze „Miasto Mgły”

miato landing

Wejście w mgłę

Recenzja zestawu startowego do gry „Miasto Mgły”