Pieczęć Skarabeusza
Projekt kampanii crossoverowej
Kiedy pisałem recenzję “Kull of Atlantis”, wpadł mi do głowy lekko pokręcony pomysł na minikampanię, a w zasadzie serię sześciu połączonych ze sobą jednostrzałów. Noszą one wspólny tytuł “Pieczęć Skarabeusza” i stanowią hołd dla wspólnej twórczości Lovecrafta i Howarda.
Projekt to RPGowy crossover łączący w sobie CthulhuTecha, Deltę Green, Pulp Cthulhu oraz Conana (z dodatkiem Kull of Atlantis).
Zaczynamy od CthulhuTecha. Mamy koniec lat 60 XXI wieku. Wojny Eonów trwają w najlepsze, a ludzkość stoi na krawędzi apokalipsy. Fabuła naszej kampanii kręci się wokół potężnego artefaktu, Pieczęci Skarabeusza, który pozwolił Dzieciom Chaosu przejąć Chrysalis Corporation.
Zdaniem Eldritch Society, bez tego artefaktu Kultyści nigdy nie zaszliby tak daleko, a co za tym idzie, pozostałe Kulty nie sięgnęłyby po władzę i nie byłoby Wojen Eonów.
Problem jest jeden – Pieczęci nie da się zniszczyć w konwencjonalny sposób (nawet używając potężnych rytuałów. Dlatego też ukuto nieco inny plan – aby móc zniszczyć pieczęć należy osłabić ją w czterech znanych Eldritch Society momentach w historii.
Gracze wcielą się w Tagerów, ludzi połączonych za pomocą rytuału z symbiontami, które pozwalają im zmieniać się w formy zmutowanych potworów.
Postacie w czasie cofać się będą za pomocą artefaktu zwanego Monolitem Chronosa. Pozwala on przesłać jaźń w jedną stronę. Dzięki temu, że bohaterowie są tagerami, będą mogli też z misji wracać – więź z symbiontem jest wystarczająco silna, by sprowadzić ich z powrotem. W trakcie misji w przeszłości bohaterowie nie będą mogli używać swoich tagerskich zdolności albo będą mogli ich użyć sporadycznie, z konsekwencjami dla nosiciela.
Żeby nie było za łatwo, po drugiej przygodzie, ich śladem podążać będą agenci Dzieci Chaosu, którzy będą próbowali ich powstrzymać. Drugim powracającym przeciwnikiem kampanii będzie Kaenos, czarnoksiężnik z drugiej przygody. Gdy bohaterowie zniweczą jego plan usunięcia Kulla, stanie się on na stałe częścią artefaktu. Kolejni dzierżyciele Pieczęci będą de facto Tagerami posiadającymi nadludzkie moce.
Przygoda pierwsza – CthulhuTech – lata 60 XXI wieku
Grupa zostaje wysłana, by odzyskać ze zniszczonego Szanghaju, z terenów opanowanych przez wyznawców Hastura Monolit Chronosa artefakt pozwalający przenosić świadomość w przeszłość.
Bohaterowie: Tagerzy z Eldritch Society
Przygoda druga – Kull of Atlantis – pierwsze lata panowania Kulla z Atlantydy
Kaenos – młody, ale utalentowany czarnoksiężnik z Kamelii, korzysta ze swoich talentów politycznych i magicznych, by obalić króla Kulla i posadzić na tronie kogoś bardziej przychylnego Kamelii. W tym celu opętuje ludzi mocą, którą daje Pieczęć Skarabeusza, którą znalazł w starożytnym grobowcu. Sam artefakt, ukryty jest w magicznym labiryncie koszmarów, do którego można dostać się, tylko śniąc lotosowy sen.
Bohaterowie: niżsi rangą dworzanie króla Kulla
Przygoda trzecia – Conan – kilka lat przed wstąpieniem Conana na tron
W Stygii jeden z kapłanów-czarnoksiężników przeprowadził nie do końca udany rytuał, który powołał do życia Cień Seta, pradawną istotę napędzaną przez magię płynącą przez Pieczęć Skarabeusza i znajdującego się w niej Kaenosa. Cień zbiera wokół siebie wyznawców Seta, szykując się do wielkiej kampanii na południu, by nakarmić się życiem jej mieszkańców.
Bohaterowie: członkowie jednego plemienia z Darfaru
Przygoda czwarta – Pulp Cthulhu – lata 20 XX wieku
Napadnięto na sklep pewnego bostońskiego antykwariusza, ten w konsekwencji popełnił samobójstwo. Wśród skradzionych artefaktów jest również Pieczęć Skarabeusza. Złodzieje, zwykli przestępcy, nie zdają sobie sprawy, z tego co mają w swoich rękach, a potem zaczynają ginąć w okropnych okolicznościach. To Kaenos szuka nowego pana dla pieczęci, niestety żaden ze złodziei nie jest dla niego wystarczający. W tym scenariuszu Dzieci Chaosu działają dość otwarcie, próbując uniemożliwić bohaterom położenie ręki na Pieczęci.
Bohaterowie: niewielka bostońska agencja detektywistyczna
Przygoda piąta – Delta Green – lata 80 XX wieku.
Charyzmatyczny przywódca religijnego kultu wykorzystuje Pieczęć Skarabeusza, by pokazać swoim wyznawcom prawdziwe anioły. Zbliża się czas wielkiej ofiary, która nakarmić Pieczęć mocą, jednakże proste wykradzenie go też najprawdopodobniej doprowadzi do masakry, która da artefaktowi moc. Dodatkowo sam lider kultu związany jest z Kaenosem, który nie dość, że obdarzył go zdolnościami tagera, to jeszcze podzielił się z nim sekretami magii.
Bohaterowie: agenci Delty Green
Przygoda szósta – CtulhuTech – 1 000 000 pne
Czterokrotne osłabienie Pieczęci otwiera drogę do pokrzyżowania planów Dzieci Chaosu. Bohaterowie cofają się do miasta zapomnianej cywilizacji, która stworzyła Pieczęć. Ich celem nie jest jej zniszczenie, a jedynie dodanie domieszki do metalu, z którego zostanie odlany. Jest to też ostatnia szansa Dzieci Chaosu na pokrzyżowanie planów bohaterów. Tym razem bohaterowie muszą cofnąć się fizycznie, wiedząc, że jest to droga bez powrotu, ale jednocześnie jedyna szansa na uratowanie świata przed apokalipsą.
Bohaterowie: Tagerzy z Eldritch Society
Kampania rozgrywa się w 4 różnych grach i na 4 różnych mechanikach. Można ją oczywiście poprowadzić, używając tylko jednej z powyższych mechanik, albo którejś z uniwersalnych, ale moim zdaniem straci ona swój crossoverowy charakter.
Mam nadzieję, że komuś z was projekt spodoba się na tyle, że wykorzysta go, choć w nieznacznym stopniu, mnie frajdę sprawiła sama kreacja tego “Alchemicznego Dekoktu”.
Obraz Mark Frost z Pixabay