Co ciekawego znajdziemy w dodatkach?

Rzut okiem na Enemies Within i Enemies Without

Premiera polskiej edycji Dark Heresy już za nami. Podręcznik wygląda świetnie. Mam nadzieję, że niebawem będę się mógł zabrać za jego recenzję. Świat jednak nie stoi w miejscu, a linia wydawnicza Dark Heresy tym bardziej. Na chwilę obecną, poza podręcznikiem głównym i zasłonką, po angielsku wyszły jeszcze trzy dodatki – przygoda Forgotten Gods i dwa sourcebooki opisujące kolejne kapituły Inkwizycji i ich zadania – Enemy Within (dla Ordo Hereticus) i Enemy Without (dla Ordo Xenos). W drodze jest ostatni dodatek z tej serii, którego tytuł, jak nietrudno się domyślić to Enemy Beyond (dla Ordo Malleus).

Poza dużą ilością informacji, jednymi z najbardziej interesujących rzeczy w tych dodatkach są oczywiście rozszerzenia możliwości tworzenia postaci – nowe Pochodzenia, Przeszłości i Role dzięki którym możemy stworzyć jeszcze więcej ciekawych postaci

Nowe Pochodzenia

  • Agri-world (Świat Rolniczy) – mieszkańcy tych światów, żyją wśród uprawnych pól i poświęcają całe życie hodowli jedzenia dla planet uli lub na front. W tej kategorii można znaleźć zarówno planety gdzie pozyskuje się żywność w sposób naturalny jak i miejsca silnie stechnicyzowane, pełne hydroponicznych hodowli
  • Feudal world (Świat Feudalny) – mieszkańcy tego typu planet znajdują się zazwyczaj na dużo niższym poziomie rozwoju technologicznego niż reszta Imperium i mają zazwyczaj słabe pojęcie o reszcie galaktyki.
  • Frontier world (Świat Graniczny) – tego typu planety leżą zazwyczaj na granicy sektorów. Często padają ofiarą piratów lub kultystów. Imperialna obecność na planetach tego typu jest zazywaczaj nieduża więc ich mieszkańcy muszą sobie radzić sami. Są więc twardzi i niełatwo się poddają.
  • Death World (Swiat Śmierci) – planety tego typu są z jakiegoś powodu szalenie niebezpieczne. Może być to toksyczna atmosfera, burze jonowe czy dżungle pełne zabójczych roślin. Kolonizuje się je jednak w poszukiwaniu surowców mineralnych lub roślinnych, lub traktuje się je jak poligony dla przyszłych Imperialnych Gwardzistów lub Astartes
  • Garden World (Świat Ogród) – to planety o bardzo małym stopniu ingerencji ze strony Imperium, mieszkanie w nich przypomina życie w olbrzymich parkach krajobrazowych. Jest tu spokojnie i leniwie. Rody szlachty imperialnej czy Wolni Kupcy często budują swoje rezydencje na Światach Ogrodach tylko po to by mieć miejsce odpoczynku z dala od zgiełku wielkiego świata.
  • Research Station (Stacja Badawcza) – to placówki należące do Adeptus Mechanicus, które dają kapłanom Boga-Maszyny możliwość badania rzeczywistości na większą chwałę Omnisjasza. Wszystko tu podporządkowane jest pracy badawczej – cykl dobowy, życie rodzinne, czy rozwój.

Nowe Przeszłości

  • Adepta Sorosita – legendarne siostry bitwy, jedyna formacja bojowa jaką pozwolono posiadać Ministorum po powstaniu Sebastiana Thora. Na organizacje składa się wiele zakonów, nie tylko bojowych. Mamy też medyczki, dyplomatki, misjonarki i guwernantki. Wszystkie szkolone w absolutnym posłuszeństwie wobec Imperatora.
  • Mutant – czasem ludzie rodzą się z mutacją, czasem pojawia się ona później. Czasem (rzadziej) to oznaka kontaktu z zakazanymi kultami, czasem (częściej) z niebezpiecznymi toksynami. Inkwizycja (zwłaszcza Radykałowie) czasem korzysta z pomocy mutantów, a dla nich to zazwyczaj jedyna szansa by pokazać, że stoją po właściwej stronie barykady
  • Heretek – nie wszyscy techkapłani pozostają całkowicie wierni doktrynom Adeptus Mechanicus. Niektórzy chcą więcej wiedzy, szybszego rozwoju, czy możliwości przekroczenia granic nałożonych przez Marsa. Przez swych braci są ścigani, a dla Inkwizycji (tej Radykalnej) są szansą na zdobycie przewagi nad wrogiem i pokonanie go.
  • Imperial Navy (Imperialna Marynarka) – na straży bezpieczeństwa Imperium stoi Flota. Obsada jej statków, od najniższego majtka po kapitana to silnie zmotywowani wyznawcy Imperatora, doświadczeni w działaniu w kosmosie i świetnie wyszkoleni w walce są idealnymi kandydatami do zasilenia szeregów Inkwizycji
  • Rogue Trader Fleet (Flota Wolnych Kupców) – Wolni Kupcy mogą podróżować po całym Imperium, a nawet poza jego granice, ich potęga równa jest czasem gubernatorowi sektora. Załoganci ich okrętów poza doskonałym wyszkoleniem są odważni i posiadają wiedzę o światach spoza Imperium i ich mieszkańcach. Ordo Xenos są niezastąpieni.

Nowe Role

  • Fanatic (Fanatyk) – dla Fanatyków wiara w Imperatora jest wszystkim, bez wahania podejmą się każdego zadania jeżeli tylko będzie ono wiodło ku większej chwale Imperium. W swym dziele nie znają strachu ani zwątpienie, a przed wykonaniem zadania powstrzymać ich może tylko śmierć. Ich świat jest bardzo czarno-biały, a wrogowie Imperium czają się wszędzie.
  • Penitent (Pokutnik) – Pokutnicy zbłądzili na swej drodze, lecz imperialny wymiar sprawiedliwości w swym miłosierdziu pozwolił im zachować życie, pod warunkiem, że całym swym życiem będą próbować naprawić krzywdy jakie wyrządzili Imperium. Poza pokutą jaką jest walka z wrogami Imperium pokutnicy często zadają sobie ból by ukarać się za własne grzechy – te z przeszłości i te (nawet wyimaginowane) które popełnili stąpając ścieżką pokutnika.
  • Ace (As) – urodzony pilot i kierowca, człowiek który jest w stanie poprowadzić każdy pojazd w każdych warunkach, a dodatkowo kopalnia praktycznej wiedzy na temat wszystkiego co jeździ i lata w Imperium. Jeżeli czymś jeszcze nie jeździł/nie latał to jest bardzo szybko opanować podstawy na tyle by w ciągu kilku minut tym ruszyć. Nie ważne czy to Valkiria, czy Baneblade.